Coopetition در صنعت رستوران

Coopetition در صنعت رستوران

[ad_1]

شنیده اید این اصطلاح Coopetition? اگر نه, شما می شنوید آن را به زودی. آن است که کاملا باعث به هم بزنید در محافل بازاریابی.

بنابراین در صورتی که شما آشنا هستند با اصطلاح بیایید شروع با تعریف coopetition. اگر ما بررسی ویکیپدیا پیدا کنیم و تعریف زیر:

“Coopetition یا Co-opetition است neologism ابداع برای توصیف تعاونی رقابت است. شرکت opetition رخ می دهد که شرکت ها با هم کار کنند برای قطعات خود را از کسب و کار که در آن آنها باور نمی آنها مزیت رقابتی و جایی که آنها بر این باورند که آنها می توانید به اشتراک گذاری هزینه های مشترک. برای مثال همکاری پژو و تویوتا در مشترک اجزای یک شهر جدید خودرو در اروپا در سال 2005. در این مورد شرکت ها خواهد شد صرفه جویی در پول در هزینه های به اشتراک گذاشته شده در حالی که باقی مانده به شدت رقابتی در مناطق دیگر. برای شرکت opetition به کار شرکت نیاز به بسیار روشنی تعریف, جایی که آنها در حال کار با هم و جایی که آنها در حال رقابت.”

خود را در دراز مدت موفقیت کسب و کار می آید نه تنها از رقابت با موفقیت در برابر دیگر رستوران ها بلکه با کار کردن با آنها را به نفع خود.

Coopetition بخشی از رقابت و همکاری است. هنگامی که در رستوران کار آنها می توانید یک مقدار بزرگتر و با ارزش تر بازار است که آنها همیشه می تواند با کار به صورت جداگانه. رستوران می تواند پس از آن به رقابت با یکدیگر برای تعیین طول می کشد که بزرگترین سهم از افزایش تعداد مشتریان بالقوه است.

یک مثال خوب از coopetition بین رستوران ها است که وجود دارد بخش از شهر که دارای چندین رستوران متمرکز در یک منطقه نسبتا کوچک است. اگر شما نگاه در این منطقه از کسب و کار سنتی, نقطه نظر, باز کردن مواد غذایی خدمات استقرار وجود دارد به نظر می رسد مانند یک ایده بد است.

چرا باید کسی برای باز کردن یک رستوران در منطقه در حال حاضر پر از رستوران ها?

واقعیت این است که فراوانی از جاهایی برای خوردن غذا جذب مشتریان است که ممکن است بازدید از منطقه بدون هر گونه خاص رستوران در ذهن و تصمیم خود را زمانی که آنها می رسند.

این است که در آن رقابت شروع می شود.

به طور معمول, رستوران با بهترین محیط و یا جذاب ترین منو و یا بهترین کیفیت/قیمت است که پر شده با بسیاری از افراد معمولا در اکثر مشتریان…

وجود دارد بسیاری از نمونه های معمولی از coopetition مانند:

o دادگاه های مواد غذایی: همه رستوران ها با هم قرار داده شده در مکان هایی مانند مراکز خرید – به اشتراک گذاری جداول سینی تمیز کردن خدمات ، مشتریان به ارمغان آورد به همان نقطه ای (همکاری) و سپس آنها را در رقابت برای کسب و کار خود (رقابت).

o تبلیغات: گاهی اوقات رستوران همکاری برای قرار دادن با هم یک مجله مواد غذایی و یا مشابه نشریه که در آن هر یک از آنها کمک (هر دو در پول و در محتوا) به انتشار.

o مواد غذایی ویژه حوادث: گاهی اوقات چندین رستوران سازماندهی مواد غذایی حوادث که در آن همه آنها به مواد غذایی و یا نمایش خود را در مورد دکه مواد غذایی. به دلیل حضور بسیاری از رستوران ها –و بازاریابی خوب — جمعیت از مردم حضور در این رویدادها وجود دارد معمولا موسیقی درگیر و اغلب بسیاری از فعالیت های دیگر نیز هست).

o و غیره.

همانطور که می بینید اینها برخی از امکانات برای coopetition. با این حال وجود دارد برخی از ایده های جذاب را برای شما در نظر بگیرند. در اینجا شما باید چند مورد فکر می کنم:

o متقابل ارتقاء با رستوران ها که ارائه مواد غذایی مختلف از شما. اغلب شما منو نمی کند به طور مستقیم به رقابت با دیگر رستوران ها. اگر یک فرد در خلق و خوی برای مواد غذایی ایتالیایی برای مثال او نمی خواهد رفتن به یک رستوران هندی به ناهار خوردن و یا بالعکس.

شاید شما می توانید پیوستن به نیروهای با رستوران در منطقه خود را که در سبک های دیگر از طبخ با هم ایجاد یک کتاب کوپن است که شما می توانید توزیع به مشتریان به طور منظم از رستوران های شرکت کننده. یا شاید شما می توانید ایجاد یک کارت تخفیف که مشتریان خود را می تواند با استفاده از هر یک از رستوران ها در منطقه شما. این جذب مشتریان بیشتر به محله شما.

o متقابل ارتقاء با رستوران ها که ارائه همان نوع از مواد غذایی از شما اما نه در نزدیکی محل شما.

دوباره معمولا مردم ترجیح می دهند برای رفتن به رستوران که در نزدیکی خانه خود و یا در محل کار. اگر وجود دارد در یک رستوران در نزدیکی و آنها را در خلق و خوی برای غذاهای فرانسوی, آنها نمی خواهند به طور معمول سفر دور به یک رستوران فرانسوی… مگر دیگر رستوران فرانسوی بسیار برتر از آن است که ارزش سفر-و این که در آن رقابت در ضربات.

پس چه می تواند شما صلیب ترویج? اگر شما یک رستوران قومی شما می توانید ایجاد یک خبرنامه های چاپ و شاید هزینه های توزیع با شبیه رستوران ها و توزیع آن به مشتریان از تمام رستوران ها درگیر است. خبرنامه باید پوشش مقالات در مورد مواد غذایی, فرهنگ, جغرافیا و غیره. رستوران بومی کشور است.

اما اگر رستوران شما را با این همه آمریکا ، به اطلاعات منحصر به فرد در مورد مناطق خود را. شما هنوز هم می توانید چیزهای بی اهمیت در مورد خاص متحده برخی از محلی دستور العمل ،

o پیوستن به نیروهای خود را برای مذاکره بهتر معاملات برای منسوجات و مواد غذایی و آشامیدنی محصولات, منو, چاپ منوها و غیره. تصور کنید که شما بحث را به صاحبان رستورانهای نزدیک این رویداد و شما را به یک معامله به استفاده از همان توزیع کنندگان برای چیزهایی که رایج مانند منسوجات شمع, ماشین ظرفشویی, تعمیر و نگهداری و لوازم زباله و/یا گریس اختیار اگزوز فیلتر, چاپ شده در منوها ، شما سپس می تواند درخواست تخفیف از این توزیع کنندگان و همه بهره مند خواهند شد.

اینها فقط چند نمونه از coopetition. پیوستن به نیروهای با رقبای خود را می تواند یک برنده گزاره. فقط باید هوشمند در مورد آن فکر می کنم در مورد مناطقی که در آن هر دو از شما می تواند به نفع.

شما می توانید از فکر می کنم بیشتر مناطق برای coopetition? من خیلی دوست دارم به دانستن است. لطفا بازدید از وب سایت من و اجازه دهید من می دانم.

خوشحال Co-opetition!

[ad_2]

نظر شما چیست ؟