۲۵ تکنیک سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت

۲۵ تکنیک سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت

همچنین در بخش قبل در مورد بهینه سازی تصویر بحث کردیم، وجود عکس های با حجم بالا کاهش سرعت را در پی دارد، استفاده از عکس ها با فرمت PNG و JPEG می تواند حجم عکس شما را کاهش دهد. حتی وبسایتهایی مثل freepik و اینفوگرافیک وجود دارند که دارای الگوهای آمادهای برای اینفوگرافیک هستند (مانند تصویر زیر)، فقط کافی است کمی آنها را تغییر داده و مطالب خود را در آنها بگذارید. بعد از اینکه دادهها را آماده کردید و یک مطلبی نوشتید که در آن دادههای ارزشمندی است و داده محور است، حالا باید یک استراتژی قدرتمند داشته باشید که داده را گسترش بدهید. ولی همانطور که اشاره کردم با اینکه رپورتاژآگهی نوعی بکلینک پولی میباشد، اما چون فعلا گوگل نمیتواند تشخیص دهد بابت آن پول پرداخت شده است، یکی از انواع بکلینکهای خیلی خوب به شمار میرود. ولی در حقیقت این مقاله محتوای تبلیغاتی داشته و بابت آن پول پرداخت شده است. هنگامی که برای تحقیقات خود در وب متوجه می شوید که سایتی به یکی از رقبای شما که دیگر در آن زمینه کار نمی کند لینک داده است و در حقیقت لینک آنها به منبع، یک لینک شکسته است که کاربر را به سایت مقصد نمی رساند.

خب میرسیم بحث اصلی یعنی لیست سایت هایی که میشه از اون ها بک لینک رایگان دریافت کرد , اول از همه مواردی رو میگم خدمتتون که خودتون سایت هارو کامل پیدا کنید و بعد لیست ها در انتها قرار میدم , مواردی که لیست زیر توضح داده میشه رو باید سرچ بزنید و سایت هایی که در اون زمینه فعالیت دارند رو پیدا کنید . بنابراین اگر تخصصی در زمینه لینک سازی و سئو ندارید خرید خودسرانه رپورتاژ آگهی پیشنهاد نمی شود. بنابراین این پستها در وبسایتهای با کیفیت کم که در وبسایتشان دهها تبلیغ دارند، منتشر میشوند. بنابراین طرح کلی سئوی خارجی بدون ارتباط با لینک ها تقریباً کمی نادرست است. لینک سازی اگر با استراتژی مناسب انجام نشود، ممکن است سایت را بطور کلی از نتایج حذف کند. سعی کنید توضیحات شما برای بازدیدکنندگان مفید باشد به گونهای که آنها را برای کلیک کردن روی وبسایت شما ترغیب کند.

اینفوگرافیک شما حتی اگر وایرال هم نشود ولی میتواند بک لینکهای مفید و قدرتمندی را به سمت سایت شما بیاورد. پیشنهاد میکنم در وبلاگها یا فرومهایی که قصد دارید نظری بگذارید، نظراتتان مفید باشد. باید در وبلاگها یا سایتهای محتوامحوری که قابلیت پست مهمان دارند، مقاله منتشر کنید. خیلی از سایت های آگهی قابلیت قرار دیدن لینک سایت را هم دارند. چون هم لینک طولانی کوتاه می شود و هم بنا به هر علتی که نمی خواهید به کسی لینک اصلی را بدهید می توانید از لینک کوتاه استفاده کنید. چون ممکن است صاحب وبسایتی که در آن نظر اسپم گذاشتهاید، شما را به گوگل گزارش دهد. همین مقاله احتمالا به زودی برای شما بک لینک های طبیعی با ارزش را سرازیر خواهد کرد. گوگل در سال ۲۰۱۶ تأیید کرد که بک لینک ها در کنار محتوا و Rank Brain یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی هستند. این مسئله در سال 2014 درست بود اما الآن بیشتر صلاحیت دارد. برای این منظور باید مقاله هایی رو بنویسید و ارسال کنید و این مقاله ها باید حاوی هایپرلینکهایی به وبلاگ خودتون باشند و روی وبلاگ یا وب سایت یک نفر دیگه منتشر بشن (در فصل بعد بیشتر در این مورد توضیح داده خواهد شد).

در غیر اینصورت دیدگاه شما بررسی نخواهد شد. با بررسی های انجام شده بر روی سایت های بزرگ به این نتیجه رسیدیم که بخش بزرگی از بک لینک ها برای برند آن سایتها ایجاد شده است. مورد دومی که در تولید محتوا اهمیت دارد این است که در صورتی که تولید محتوای شما به صورت هفتگی و مستمر ادامه داشته باشند، ربات خزنده گوگل محتوای سایت و صفحات را بررسی می کند که همین امر از نظر الگوریتم های گوگل مهم است و از جمله مفیدترین تکنیک های سئو خارجی به شمار می رود. اساسا برای این نوع از لینکها نیازی نیست که از صاحبان سایتهای دیگر بخواهید که به شما لینک دهند، زیرا خود آنها این کار را برای شما انجام میدهند. اما همه این مزایا با یک غفلت و کار غلط کوچکی نابود میشوند. زیرا همه تصور میکنند که ساخت اینفوگرافیک خیلی سخت بوده و اگر اینفوگرافیکشان وایرال نشود (به تعداد زیادی به اشتراک گذاشته نشود) در این کار شکست خوردهاند.

قاعدتا کار سخت و زمانبری خواهد بود و در واقع دلیل اینکه گوگل برای این نوع لینکها اهمیت و ارزش بالایی قائل است، همین میباشد. نکته ای که در مورد این سایت کمی ناراحت کننده است، وجود نداشتن نماد اینماد یا لوگو ساماندهی است. درست است، ولی توجه داشته باشید اگر بتوانید چنین بکلینکهایی را کسب کنید، در بهبود رتبهبندی سایتتان تاثیر بسیاری دارد. همانطور که برخی از بک لینکها در کسب درآمد بیشتر ارزشمند هستند، بک لینکهایی که به سایتهای دیگر ایجاد میکنید هم، ارزشهای متفاوتی دارند. منظورم از نظر اسپم آن دسته از کامنتهایی هستند که حالتی مثل ربات دارند. از نظر بک لینک، شبکههای اجتماعی بیشترین امتیاز را نسبت به دیگر استراتژیها دارند. همچنین اگر برای تعداد زیادی از بکلینکهای خود متن یکسانی در نظر بگیرید، شما را اسپم میداند و جریمه میکند. در صورتی که از چنین سایت هایی لینک بگیرید، سایت شما اسپم می شود.

برای گرفتن بکلینک از این صفحات باید ابتدا آنها را پیدا کنید، با آنها مکاتبه کرده تا در صورت پذیرش لینک محتوای شما را در صفحاتشان قرار دهند. همانطور هم که قبلا اشاره کردم این روش یکی از روشهای خیلی خوب ساخت بکلینک میباشد. ویژگی اول: بکلینکها از وبسایتهای معتبر و قابل اعتماد آمده باشند! اگر صاحب وبسایتی بکلینک به شما بفروشد، پس در واقع در حال فروش بکلینک به تعداد زیادی از وبسایتهای دیگر است. به عبارت دیگر متن هر بکلینک باید با دیگری متفاوت بوده و در عین حال شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما نیز باشد. این کار با اصطلاح «organic link building» به معنای لینکسازی طبیعی نیز شناخته میشود. اولین کار شما باید تهیه لیست کلمات کلیدی پایه باشد. یک پست راهنما (پست مرجع)، تحقیقاتی یا یک چک لیست میتواند یک راه عالی برای ساخت لینکهای برگشتی باشد. به دلیل اینکه به راحتی قابل شناسایی هستند، گوگل میتواند هر بکلینکی که به سمت سایت شما میآید را تشخیص دهد و آن را پیگیری کند. Authority یک سایت، میتواند از طریق بکلینک به سایت شما منتقل شود.

هرکس که به این نوع از دایرکتوریها پولی پرداخت کند، اجازه دارد تا لینک سایت خود را در آن قرار دهد و بکلینک بسازد. چرا؟ اجازه دهید توضیح دهم. در این مقاله، در مورد تفاوت این کلمات با کلمات کلیدی طولانی، دلیل استفاده از این کلمات در محتوا، بهترین تمرین برای یادگیری چگونگی استفاده از آنها و معرفی بهترین ابزارهای استفاده از کلمات کلیدی LSI توضیح میدهم. در ادامهی مقاله بیشتر در مورد بکلینکهای پولی توضیح دادهام و اینکه میتوانند چه تاثیر بدی روی سئوی سایت شما بگذارند. در واقع به دلیل اینکه این نوع نتایج دارای جلوه های بصری بیشتری نسبت به سایرین هستند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و اصلا دلیلی وجود ندارد که کاربران بر روی نتایج دیگر کلیک کنند. علاوه بر همه این ها، روش های دیگری مثل فعالیت در شبکه های اجتماعی: یوتیوب، لینکدین، تامبلر و… تک لینک ها به مراتب ارزش بالاتری نسبت به لینک های sitewide دارند.

شبکه های قدیمی PBN دارای IP یکسان بودند ، روی سرورهای اشتراکی قرار داشتند، اطلاعات WHOIS دامنه آن ها یکسان بود ، یا حتی از محتوای شبیه یا برخی موارد کپی در شبکه استفاده می کردند. اگر می توانید از سرشناس های حوزهی خود دعوت کنید تا برای شما یک مقالهی منحصربهفرد برای یک موضوع خاص بنویسند، تا آن را در سایت خود منتشر نمایید. اگر تا الان لینک سازی اشتباه کردید باید چه کنید؟ پس اگر A به B لینک داده، وبسایت B معتبر است. با توجه به این موضوع، میتوانید تصور کنید لینکی که به عنوان مثال از یک وبسایت با موضوع هواپیماهای بدون سرنشین به یک وبسایت با موضوع وکلای طلاق داده میشود، بسیار بیمعنی است. اما شاید کمتر کسی بداند که لینکسازی با این روش بسیار ساده است. ارزش چنین لینکی بسیار کم خواهد بود. زیرا تصور میکند که اگر این لینکها ارزش بالایی داشتند در داخل محتوای صفحه قرار میگرفتند نه قسمتهایی که ممکن است کاربر آنها را نبیند. یک شبکه خصوصی بک لینک PBN با در اختیار داشتن سایت و وبلاگ های مختلف قدرت لینک سازی بالایی دریافت می کند و درمدت زمان کم خیلی راحت تر از بک لینک طبیعی امکان بک لینک های بیشتر را برای وب سایت ها فراهم می کند.

نظر شما چیست ؟