پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

مهم نوار فولادی ریخته گری شده و همینطور یک چاک در بدنه است که از حیطه حلقه تا دامن پیستون کشیده شده.این پیستون ها حرکت نرمی در درون سیلندر دارند. نقش بعضی از آنها پر رنگ و بعضی دیگر نقش کمرنگتری دارند. پیستونها معمولا از آلومینیوم یا چدن ساخته میشوند. پیشتر گفته شد که همین قطعه از آلیاژ چدن یا این که آلومینیوم ساخته میشود. 2- پیستون های آلومینیومی : همین پیستون ها علاوه بر آلومینیوم با آلیاژهای مس و نیکل و منیزیوم و سیلکن میباشند و حرارت وارده را خوبتر انتقال می‌دهند و صدای کمتری دارا هستند و بعلت سبک بودن راندمان وزنی موتور را بهبود میبخشند . امروزه در خودرو های سواری، از پیستون های آلومینیمی، به عامل سبکی و انتقال حرارت بهتر، استعمال می گردد، که به دو طرز ریختگی یا آهنگری ساخته می شوند. کارشناسان فوتبال کشور ایران اظهار داشت: شاید این بازی و سبکی که ارائه شد باب میل هواداران فقدان ولی به هر هم اکنون استقلال توانست نقاط قوت پرسپولیس را در دست گرفتن نماید و این خودش می تواند یک رشته باشد. پایگاه خبری فوتبالی- متخصص فوتبال ایران معتقد است که استقلال در دربی ۹۷ پایتخت توانست ویژگیهای پرسپولیس را پیستون ایران از کار بیندازد. در حرکت انبساط تا ۱۸۰۰۰ نیوتون (۴۰۰۰ پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی اهمیت سرعت فراوان رانندگی می کنید همین رخداد در هر سیلندر ۳۰ تا ۴۰ بار در ثانیه شکل می دهد.دمای کف پیستون به ۲۲۰۰ مرتبه سانتی گراد(۴۰۰۰ مرتبه فارنهایت) یا عمده می رسد. چنانچه بخواهیم به لهجه ساده بگوییم که پیستون دقیقا چه کاری انجام می دهد، می بایست بگوییم که پیستون انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می نماید و در غایت این حرکت، به چرخها و به رخ حرکت چرخشی منتقل میشود. به این رخ که ابتدا دمای اتاقک احتراق را فراوان بالا می‌برند و پس از این که دما به ترازو به اندازه بالا رفت ماده سوختنی را اصلی piston 1more هوا مخلوط میکنند. در اکثر موتور های پر توان از پیستون های آهنگری شده استعمال می شود.پیستون های آهنگری شده در مقایسه اساسی پیستون های ریخته گری متراکم تر و محکم ترند و در دمای تحت تری کار می کنند زیرا گرما را بهتر انتقال می دهند. اندازه ترک عمودی پیستون،نشان دهنده مقدار ارتجاعی بودن آن است.حالت ارتجاعی بیش از میزان پیستون سبب ساز لرزش و تکان دوچندان پیستون در سیلندر می شود و نیز آن را از وضعیت اصلی خود بیرون می کند.در چنین حالتی نشتی گاز از لبه های پیستون،افزایش یافته روغن سوزی موتور بسیار خیس می شود. علت وجود روغن در تحت پیستون ، در مبحث روانکاری تشریح شده است. شاتون نقش مهمی در حرکت دورانی دارااست و پیستون قطعهای استوانه صورت است که به شاتون وصل می شود و حرکت رفت و برگشتی در سیلندر دارد. قطعه استوانه شکلی می باشد که در باطن سیلندر اهمیت اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه با موتور هست و دوران های موتور را به وجود می آورد. که همین قطر و وزن در موتور های دیزل ممکن میباشد تفاوت داشته باشد. تا سایش را به کمترین حد ممکن برساند. تشخیص پیستون اهمیت و غیر اهمیت به جهت خریداران و حتی تعمیرکاران تقریبا غیر ممکن هست و به این برهان باید همین قطعه با را از فروشنده مطمئن خریداری کنید تا از خسارات بعدی در امان باشید. موتورهای ماشین های باطن سوز از چندین قطعات و بخشهای متعدد تشکیل شدهاند که در تمام گونه های آنان ثابت است و وجودشان اضطراری و حیاتی. قسمتهای حساس پیستون ها در انواع متفاوت تفاوتی ندارند. شاتون نیز یک عدد از قطعاتی هست که اگر روغن کاری نشود در اثر اصطکاک کلیدی بقیه قطعات فرسوده می‌گردد و از عکس العمل آن صدای تق تق به گوش میرسد. حلقه چسباندن هنگامی شکل می دهد که رینگ، خاصیت ارتجاعی خود را از دست دیتا است، پیستون در باطن سیلندر به سختی حرکت می کند و روغن به میزان مناسب تقسیم نمی شود. همین حلقه کار عده کردن روغن از دیواره سیلندر را برای خودداری از شکافت آن به محفظه احتراق به کمک رینگ جرم تکمیل می کند و درصورتیکه رینگ حجمی توده نمودن روغن را ناقص انجام دیتا باشد رینگ روغن آن را تمام میکند. به جهت این کار، نخست بر روی پیستون، حساس به عبارتی شاتون در کنار نیز توده شود. کلیدی اعتنا به این که 2 شیار در پیستون ایجاد شده ، همین پیستون وابسته به یک سیلندر 2 سوپاپ می باشد. این همان سطحی است در حین حرکت انبساط بیشترین تماس را حساس جدار سیلندر پیدا می کند. بنابراین بدنه زیاد گرم نمی‌شود و انبساط زیادی پیدا نمیکند. چنانچه شما همین مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در گزینه پیستون هورنت پراید بدست آورید به وب سایت ما مراجعه کنید.

نظر شما چیست ؟