نحوه عملکرد پیستون خودرو

نحوه عملکرد پیستون خودرو

پیستون ها معمولا از آلیاژ آلومینیوم چدنی ساخته می شوند. شنیده ها حاکی از آن می باشد که سایپا قصد دارااست تا وولیکس C30 شرکت گریت وال را به تغییرات ظاهری و جزئی به عنوان یک متاع ملی به بازار کشور ایران معرفی کند. مدیرعامل مجموعه خودروسازی سایپا پس از ارجاع مورد قضیه به کمیته نامگذاری محصولات و بررسیهای کارشناسی کمیته مذکور، اهمیت پیشنهاد جمعی از پژوهشگران و فعالان محفظه زیست موافقت کرد تا اسم متاع نو سایپا که پیشتر دارای عنوان “رهام” معرفی شده بود به “شاهین” تغییر کند. سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا هم پس از ارجاع مورد قضیه به کمیته نامگذاری محصولات و بررسیهای کارشناسی کمیته مذکور دارای همین توصیه موافقت کرد و به استدلال اینکه تیم خودروسازی سایپا در طراحی جنس نو خویش از شاهین اهل ایران الهام گرفته است، فرمان داد در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی این گروه خودروسازی، کالا جدید سایپا “شاهین” نامگذاری شود. طبق بررسیهای انجام شده تمام نمونههای این سدان ملی اساسی جعبه امر کمکی برقی به بازار عرضه خواهد شد. هنوز سایپا مشخصات دقیق فنی و قیمت کل شده سایپا رهام را اعلام نکرده است، اما براساس قیمت گذاری های آخر همین خودروساز، مانند قیمت 67 میلیون تومانی سایپا کوییکR می توان حدس زد که اساسی خودرویی در محدوده قیمتی 90 الی 130 میلیون تومان مواجه خوا هیم بود. ارزش احتمالی به جهت سایپا شاهین براساس وضعیت پیش فروش اتومبیل سایپا، برابر اهمیت ۸۰ میلیون تومان اعلام شده است که به معنای ارزش حدودا ۱۶۰ میلیونی این خودرو خواهد بود. حالا دارای نزدیک شدن به روزهای پیش فروش این خودرو، کارایی مدیران و مهندسان سایپا چند برابر شده و عملکرد دارند تا پروسه تولید رسمی شاهین را به عاقبت نهایی برسانند. چندی پیش نیز عباس ایروانی رییس گروه عظام در گفت و گویی اساسی یکی از از روزنامه ها اصلی اشاره به رکودی که تحریم و بی ثباتی به صنعت و تولید حاکم کرده گفته بود: اهمیت کارایی های رخ گرفته بوسیله سرمایه انسانی گروه، توانستیم خطوط متفاوت ایجاد محصولات گوناگون را طراحی و پیاده سازی کنیم. یکی از این تجهیزات مهم، پیستون می باشد که می تواند براساس مکانیزم طراحی شده انرژی حاصل از احتراق سوخت در موتور را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل نموده و در نهایت این حرکت، به چرخها و به شکل حرکت چرخشی منتقل میشود. البته صورت کف پیستون ممکن هست مطابق اهمیت طرح موتور تغییر تحول کند . در اولین اطلاع رسانی سایپا گفته شد که شاهین توان ۱۰۸ اسب بخار را مهم گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر در اختیار دارد. احتمالا بتوان از نایاب تفاوت های مدیریتی و مهندسی سایپا و جمهوری اسلامی ایران ماشین در سال های آخر را توسعه پلت فرم در سایپا دانست. کلام از استایل ماشین درحال حاضر زود هست چرا که هنوز هیچ تصویر کاملی از آن منتشر نشده می باشد ولی گفته می شود طراحان سایپا حیاتی همکاری مشاوران خارجی توانسته اند به استایلی به روز و مدرن دست یابند ضمن این‌که در بخش مهندسی و ایمنی پلت فرم فوق توانا به کسب سه ستاره ایمنی هم هست که البته امتیاز بالایی به جهت خودروی تولیدی در سال 2018 محسوب نمی شود. پیستون اصلی سر مقعر: تراز تاج آن‌ها گود و مقعر است. به گفته کارشناسان ، این ماشین ملی به تیتر جدیدترین سدان ملی می تواند در 6 تیپ متعدد به بازار عرضه شود، ولی مهمترین مسئله، ساخت قطعات آیتم نیاز آن و داخلی مدیر عامل پیستون سازی تبریز سازی آن‌ها است. پیستون های تنه نسبت به قطر آنان طولانی است. همچنین قطر پیستون طوری در لحاظ گرفته میگردد که نسبت به سیلندر لقی اضطراری را داشته باشد و به راحتی در آن حرکت کند. بر پایه شواهد موجود، پیشرانههای مختلفی از بازه زمانی 87 تا 150 اسب بخار به جهت «رهام» در نظر گرفته شده و تا به امروز، نمونه نهایی به جهت این جنس معرفی نشده است. این کمپانی سایپا قصد داراست تا پلتفرم XP90 تویوتا را اساسی همکاری یک کمپانی طراحی خودرو چینی به بازار سرزمین معرفی کند. اگر چه می بایست در همین خصوص تا دوران معرفی رسمی رهام طاقت کرد، البته پیروزی یا ناکامی همین ماشین در عمل بستگی زیادی نیز به کارایی موتور توربو شده تیبا دارااست که طی ماه های آخر به سرعت جایگزین موتور گذشته برلیانس شده است. همانطور که پیشتر گفته شد پیشرانه سایپا رهام از سری موتورهای 1.65 لیتری برلیانس با قدرتی در حدود 113 اسب بخار خواهد بود و گیربکس شش سرعته اتوماتیک دسته های لوکس و سوپر لوکس نیز قرار هست ایجاد کمپانی بلژیکی پانچ باشد. فناوریهای استفاده شده در پیشرانه اتومبیلها در ارتفاع تاریخ صنعت خودروسازی در گیر تغییرات فراوانی شدهاست اما یک عدد از سیستمهای ماندگار در این صنعت موتورهای احتراق داخلی یا این که درونسوز بودهاست. پیستون های بیلت در موتورهای اتومبیلرانی نیز استعمال می شوند زیرا به اندازه و معماری فرجنجس های موجود اعتماد ندارند و منجر ساخت تغییر تحول در طراحی لحظه آخر می شوند. نکته قابل دقت آنکه اسم شاهین پیش از این نیز در صنعت خودروسازی کشور آیتم استعمال قرار گرفته می باشد که در واقع مربوط به سال های پیش از انقلاب و مونتاژ نسل سوم رامبلر توسط نمایندگی جیپ در جمهوری اسلامی ایران (پارس خودرو فعلی) می شود. هنگامی که شما همین نوشته را دوست داشتید، مایل به داده ها بیشتری در رابطه اصلی کارخانه پیستون تبریز وب تارنما خویش باشید.

نظر شما چیست ؟