مغازه خاص – 44 مدل طراحی دکور و دکوراسیون مغازه

مغازه خاص – 44 مدل طراحی دکور و دکوراسیون مغازه

بسیاری از صاحبان مغازه این نکته را به خوبی دریافته اند که زیبایی و تزیینات محیطی از عوامل برجسته ای هستند که موجب جذب مشتریان به این مکان می شوند. طراحی اصولی ویترین فروشگاه، شانس را برای برجسته کردن برند زیاد و توجه رهگذران را به خود جلب میکند و آنها را ترغیب به وارد شدن به فروشگاه و خرید کردن می کند. از میان نکات گفته شده اگر بخواهید یک طراحی استاندارد داشته باشید، ضمن در نظر گرفتن فضای محیط خود باید به رنگ بندی داخلی نیز توجه کنید. چیدمان صندلی ها باید به گونه ای باشد که مشتری بتواند محصولات ببیند و نسبت به خرید تصمیم گیری کند. ویترین جلوی مغازه از آنجایی که به نوعی قلب مغازه محسوب میگردد باید بگونه ای طراحی شود که اطلاعات درست و واضحی از اجناس داخل مغازه را در برابر دیدگان مشتری به نمایش بگذارد. یک فروشنده باید در طراحی دکوراسیون مغازه کوچک خود دقت کافی به خرج دهد و بداند که رعایت کدام نکات باعث جذب مشتری و در نهایت خرید او از مغازه می شود. نکته مهمی که در این خصوص به آن توجه داشت؛ این است که استفاده از نور یا شیشه های رنگی به دلیل خطای دید مشتری در انتخاب رنگ محصول و کالای مورد نظر خود باعث نارضایتی و بی علاقگی او در خرید آن محصول خواهد شد.

ابعاد فضا یکی از عوامل مهمی می باشد که نقش زیادی در طراحی و دکوراسیون داخلی خصوصا فضاهای کوچک و پر بازدید مانند مغازه های کوچک سطح شهر ، دارد در واقع کوچکی و متراژ کم در هر فضایی سبب می شود تا چیدمان و طراحی با چالش هایی مواجه شود و یا امکان جای دادن همه حوزه های ضروری وجود نداشته باشد در چنین مکان هایی استفاده بهینه از امکانات موجود و طراحی متناسب با مبلمان چند منظوره و سفارشی در اولویت قرار گرفته و می تواند برکارایی و زیبایی فضا بیافزاید همین امر می باشد که احساس رضایت را در کاربران مغازه و فروشگاه به وجود می آورد. دیگر شکل قدیمی و سنتی طراحی دکوراسیون داخلی مغازه کیف و کفش و چیدمان یک جفت از هر نوع کفش یا کیف در ویترین جذابیتی برای مشتریان نخواهد داشت. همچنین، آن ها می توانند در آخرین پله، که یک نوع بالکن است، توقف نموده و به تماشای اطراف بپردازند.

اهمیت کار شما در این موارد به ویترین و نمای بیرونی مغازه شما دو چندان است و در مرحله بعد نوع ارائه محصول شما بسیار مهم است تا فرد ترغیب شود محصول را بخرد. قراردادن یک ویترین کوچک در وسط مغازه نیز جلوهی مغازهی شما را برای مشتریان چند برابر خواهد کرد. نور پردازی قهوه فروشی هم باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند در سایه روشنی از نورها و در خلوتی بینظیر قهوه خود را تهیه و یا میل کنند. پارتیشن بندی، خلاقیت در طراحی قفسه، طراحی و دکور آیینه در قسمت های مختلف مغازه، خلاقیت در نورپردازی، انتخاب رنگ مناسب برای روشنایی بیشتر در مغازه و متناسب با سبک طراحی دکوراسیون، امکان دسترسی آسان مشتری و تست کردن کارهای متنوع، از نکاتی است که باید در طراحی دکوراسیون مغازه عینک فروشی به آن دکوراسیون داخلی مغازه شیرینی فروشی ها توجه کنید. اگر بیشتر محصولات شما از جواهرآلات کلاسیک تشکیل شده، بهتر است میزان روشنایی خود را در محیط افزایش بدهید و اینکار را با لوسترهایی فاخر و کریستالی با شاخه های متعدد عملی کنید، اگر هم بیشتر به محصولات مدرن می پردازید بهتر است از سیستم های روشنایی هالوژنی و محو شده در سقف استفاده کنید تا محیطی ظریف و ساده و در عین حال لوکس داشته باشید.

۶- استفاده از سقف های کاذب جذاب و خیره کننده ، راهکاری مثبت در جذابیت یک فضای تجاری است . این فروشگاه به ارائه محصولاتی نظیر: کیف پول، ساعت مچی و دیگر اکسسوری ها در کنار ارائه شال و روسری زنانه به عنوان کالای اصلی جهت جذب مشتری در فضا می پردازد. این مغازه بیان کننده پنج مفهوم از هنر طراحی داخلی مورد استفاده در این فضا بوده که بر اساس آنها برای طراحی جدیدترین پروژه ویترین مغازه فروشگاه شال و روسری فروشی الهام گرفته تا مفهومی از نوآوری را به شکل متفاوت به مشتری های خود نشان دهد. طراحی داخلی مغازه شال و روسری فروشی با الهام از فرمول های ریاضی در کنار استفاده از طالع بینی چشم اندازی پیچیده از یک طراحی داخلی خلاقانه را به تصویر می کشد. اگر صاحب مغازه کوچک لباس هستید، می توانید آن را به مغازه لباس فروشی تبدیل کنید که خانم ها را در یک نگاه مجذوب خودش کند و در بدو ورودش به بوتیک شما، علاوه بر اینکه او را تحت تأثیر قرار می دهد، دیگر در ذهن مشتری یک مغازه کوچک لباس نباشد و چیدمان مغازه کوچک باید طوری باشد که لباس هایتان جلو دو برابر داشته باشند. دسترسی راحت برای پوشیدن تمامی لباس ها در یکدیگر و انتخاب اکسسوری های مورد نیاز امکان خرید تمامی موارد مورد نیاز یک آقا را فراهم می کند.

نظر شما چیست ؟