آخرین اخبار
کد مطلب: 168967
همايش آموزشي "فضاي مجازي و شادي و نشاط در خانواده" برگزار شد
تاریخ انتشار : 1397/02/24 13:26:00
نمایش : 39
مشاور رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد در امور بانوان و خانواده ، ‌از برگزاري همايش آموزشي "فضاي مجازي و شادي و نشاط در خانواده" در اين دانشگاه خبر داد.
 دکتر پروانه فتاحي مشاور رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر ؛  افزود: اين همايش روز سه شنبه مورخ هجدهم ارديبهشت ماه جاري با دعوت از استاد دانشگاه، روانشناس و مشاور خانواده دکتر سعيد عزيزي و با حضور جمعي از کارکنان در سالن جنبي ابن سيناي مجتمع رحمتيه برگزار شد.

وي هدف از برگزاري اين همايش آموزشي يکروزه را آسيب شناسي فضاي مجازي، ‌آشنايي با نقاط قوت و ضعف آن و ايجاد شادي و نشاط در خانواده ها با استفاده از ظرفيت هاي فضاي مجازي و بررسي تاثير استفاده از اين فضا در خانواده ها عنوان کرد.

دکتر فتاحي با اشاره به نقش کليدي پدرها در ايجاد فضاي با نشاط در خانواده و تاثير بسزاي ميزان آگاهي والدين نسبت به اثرات استفاده از فضاي مجازي در تربيت فرزندان، اين همايش با حضور جمعي از پرسنل آقا و خانم برگزار شد.

به گفته وي، اين همايش در سال جاري اولين و با موضوع فضاي مجازي و تربيت فرزند دومين همايشي است که با دعوت از دکتر عزيزي برگزار شده است.

گفتني است، دکتر سعيد عزيزي مدرس اين همايش ضمن بيان انواع افسردگي ها از جمله افسردگي بعد از زايمان،‌ بعد از جدايي، افسردگي دوران قاعدگي خانم ها و ... اظهار داشت: تمامي اين افسردگي ها مقطعي است ولي امروزه بيشتر افراد جامعه از نوعي افسردگي مزمن و طولاني مدت رنج مي برند.

وي خواب زياد و بيش از ۹ ساعت را از علائم افسردگي مزمن عنوان کرد و افزود: از سوي ديگر خواب زياد خود مي تواند موجب بروز افسردگي در فرد شود.

وي کيفيت خواب، ميزان آن و زمان خواب را از مولفه هاي مهم براي داشتن يک خواب خوب برشمرد و افزود: حتي نحوه قرار گرفتن بدن هنگام خواب مهم است و بهترين خواب خوابيدن به پهلوي راست است چراکه از فشار به قلب و ايجاد اختلال در عملکرد قلب و اکسيژن رساني به مغز جلوگيري مي كند.

اين استاد دانشگاه، خواب طاق باز به شرط اينکه قرار دادن بالش بصورتي باشد که سر زاويه اي بين ۱۵ تا ۲۰ درجه با زمين تشکيل دهد را نوع ديگر حالت بدن در خواب و بدترين نوع آن را خوابيدن بر قفسه سينه و تحت فشار قرار گرفتن قلب و کاهش ميزان دريافت اکسيژن از مجاري تنفسي دانست.

دکتر عزيزي در ادامه خواب بعد از ظهر را از عوامل ايجاد افسردگي و ايجاد اختلال در عملکرد مغز دانست و افزود: در صورت خستگي جسمي بعد از ساعات کاري تنها ريلکسيشن به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقيقه در ساعات بعدازظهر توصيه مي شود.

وي تنبلي و عدم تحرک و بي حسي را از ديگر عوامل بروز افسردگي بيان کرد و افزود: بهتر است بدانيد ذهن فرد به ازاي هر يک ساعت کار جسمي سه ساعت توان يادگيري دارد.

انتهاي پيام/530ب
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن