آخرین اخبار
کد مطلب: 168951
در گفتگو با مهر مطرح شد؛
راه‌اندازي تورهاي ورودي براي گردش در خطوط راه آهن
تاریخ انتشار : 1397/02/13 09:38:35
نمایش : 175
مدير طرح گردشگري راه آهن از اجراي تورهاي ورودي براي گردشگران خارجي در مسير گردشگري راه آهن ايران خبر داد.

به گزارش بام ايران خبر ؛ محمد محسنيان مدير طرح گردشگري راه آهن به خبرنگار مهر گفت: تا کنون بيش از چهار هزار نفر در طرح گردشگري ريلي و راه آهن شرکت کرده اند در نظر داريم تا گردشگران خارجي نيز از اين مسير استفاده کرده و با راه آهن ايران آشنا شوند. ما اکنون در هر مسير سه يا چهار گردشگر خارجي نيز داريم که از کشورهاي مختلف مانند کشورهاي اروپايي و يا آسياي جنوب شرقي و حتي آمريکايي بوده‌اند.

وي ادامه داد: زماني که حرف از راه‌آهن شمال مي‌شود براي برخي از افراد قسمت هاي کوهستاني تداعي مي‌شود در حالي که وقتي از تهران خارج مي‌شويم دشت حاصلخيز ورامين را داريم و دو سه کيلومتر بعد از آن بيابان گرمسار وجود دارد. فاصله کم اين دو پديده بسيار جذاب است گردشگران خارجي فاصله گرمسار تا فيروزکوه را بسيار دوست دارند چون اين بخش از مسير جنبه متفاوتي از طبيعت را دارد حتي آنها از وجود دودکش هاي جن هم متحير مي‌شوند.

اين باستان شناس گفت: مسيرهاي ديگر نيز براي لرستان و خوزستان وجود دارد که آن را نيز به گردشگران نشان مي‌دهيم آشنايي آنها با اين مسيرها موجب مي‌شوند که تنها به راه آهن به چشم يک وسيله و يا راه ارتباطي نگاه نکنند بلکه جاذبه هاي در طول مسير را نيز ببينند. به عنوان مثال جاذبه هاي مسير لرستان هميشه ناشناخته بوده است. ما براي شناساندن اين مسير مجبوريم که از قطارهاي کوپه اي استفاده کنيم که در عين حال داراي سالن هايي با امکان ديد مناظر به بيرون داشته باشد.

وي ادامه داد: تا سال گذشته از سوبسيد قطارهاي حومه اي استفاده مي‌کرديم اما امسال اين طور نيست و ما با شرکت راه آهن قطار را با قيمت تجاري حساب مي‌کنيم که اين هزينه ها به مسافر تحميل مي‌شود.

وي افزود: سال گذشته گردشگران براي ديدن مسير راه آهن تهران به ساري از شهر تهران تا شورآب را با ماشين طي مي‌کردند اما الان کل برنامه از ايستگاه راه آهن آغاز مي‌شود و از همان ابتدا با روند فعاليت راه آهن آشنا خواهند شد. همچنين در اين مسير به ايستگاهها نيز افزوده شده است

محسنيان درباره اينکه قرار بود تا در مسير راه آهن تهران به شمال ساختمانهاي قديمي‌راه آهن نيز احيا و مرمت شده و کاربري اقامتي داشته باشند نيز گفت: اکنون هزينه اي که مردم بايد براي استفاده از قطارهاي اين مسير کنند کم نيست اگر قرار باشد که اقامت را نيز به اين مجموعه اضافه کنيم هزينه آن بالاتر مي‌رود از سوي ديگر اکنون بخش زيادي از اين هزينه ها براي قطار در نظر گرفته مي‌شود و ما بقي براي اجراي تور بنابراين افزودن اقامت منجر به پايين آمدن سود مي‌شود.

اين کارشناس گردشگري گفت: از نظرسنجي صورت گرفته به اين نتيجه رسيديم که اجراي طرح گردشگري راه آهن موجب تغيير ديدگاه مردم شده است همچنين استفاده از وسايل و ملزومات پلاستيکي بايد از ميز پذيرايي آنها حذف شود با سازمان هلال احمر نيز تفاهم کرده ايم که از توان آنها در ياري رساندن به گردشگران در مواقع خطر استفاده کنيم.به

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن