آخرین اخبار
کد مطلب: 168604
صنايع‌دستي ايران در ويترين «گيفت شو»/ هنرمندان عازم ژاپن مي‌شوند
تاریخ انتشار : 1396/10/28 11:23:01
نمایش : 99
نمايشگاه «گيفت‌شو» ژاپن درحالي برگزار مي‌شود که براي اولين بار هنرمندان صنايع‌دستي ايران در اين نمايشگاه شرکت خواهند کرد و آثار خود را به نمايش مي‌گذارند.

به گزارش بام ايران خبر به نقل از  خبرنگار مهر،  نمايشگاه «گيفت شو» يا نمايش «هديه» در دو هفته متوالي در خليج توکيو برگزار مي‌شود. هفته اول آن در روزهاي ۳۱ ژانويه تا ۳ فوريه در محل نمايشگاه بين‌المللي «بيگ سايت» برپا خواهد شد. اين نمايشگاه با عنوان زندگي - طراحي و شعار زندگي شادتر با طراحي بهتر، مبلمان و دکوراسيون داخلي را در سالن‌هاي ۱ الي ۳ به نمايش  مي‌گذارد. نمايشگاه هفته دوم نيز از ۷ تا ۹ فوريه به مدت سه روز در همه سالن‌ها با عنوان اسباب بازي، لوازم التحرير، گواهينامه، مد، زيبايي و خارجي اجرا خواهد شد.

غرفه جمهوري اسلامي ايران نيز در هفته دوم اين نمايشگاه براي اولين بار به صورت متمرکز با کمک نمايندگي اطلاع‌رساني گردشگري حضور خواهد داشت. سال ۲۰۱۸ اين نمايشگاه چهل و دومين سال خود را پشت سر مي‌گذارد نمايشگاهي که از آن به‌عنوان بهترين دروازه ورود به بازار هديه ژاپن ياد مي‌شود.

در اين باره، سيد عباسعلي اماميه نماينده اطلاع‌رساني گردشگري ايران در ژاپن که در برپايي غرفه ايران در اين نمايشگاه نقش مهمي داشته، به خبرنگار مهر مي‌گويد:  سال ۲۰۱۷ تعداد غرفه‌هاي اين نمايشگاه چهار هزار و ۹۳ غرفه بود که در مقايسه با نمايشگاه معروف مايسون پاريس با دو هزار و ۸۷۱ غرفه و نمايشگاه نيويورک با دو هزار و ۶۰۰ غرفه بيشترين تعداد غرفه‌ها را دارد. امسال نيز با رشدي ۲۲ درصدي با ۵ هزار غرفه رکوردهاي قبلي خود را خواهد شکست که نسبت غرفه‌هاي داخلي و خارجي به ۴۶۵۰ و۳۵۰ غرفه ارتقاء خواهد داشت. غرفه ايران نيز با فضاي ۵۴ متري دستاورد هنرمندان ايراني را به نمايش خواهد گذاشت.  

وي از ثبت‌نام ۱۱ نفر از هنرمندان ايراني براي شرکت در اين نمايشگاه خبر مي‌دهد و مي‌گويد: اين افراد بيشتر براي پيدا کردن شريک تجاري خود در اين نمايشگاه حضور پيدا مي‌کنند نه براي فروش، چرا که ماهيت اين نمايشگاه ايجاد ارتباط بين شرکاي تجاري است تا فروش اجناس در چند روز نمايشگاه. همچنين هزينه شرکت در اين نمايشگاه را دولت ژاپن مي‌دهد اما هزينه سفر به عهده هنرمندان شرکت‌کننده خواهد بود.  

وي درباره اهميت حضور ايران در اين نمايشگاه نيز مي‌گويد: اگر ايران تمايل داشته باشد در بازار ژاپن شرکت کند، اين نمايشگاه يکي از راه‌هاي ورود است. البته اين کل ماجرا نيست بلکه کالاهاي ايراني بايد بتوانند در رقابت کيفي و کمي حرفي براي گفتن در مقايسه با کالاهاي ديگر رقبا داشته باشند. اگر مي‌خواهيم در بازارهاي جهاني نقشي داشته باشيم مي‌بايست بتوانيم از کيفيت محصولات رقباي خود آگاه شويم و با نمونه‌هاي ايراني مقايسه کنيم. همچنين پيدا کردن مشتري ژاپني مي‌تواند چرخ‌هاي کارخانه‌ها و کارگاه‌هاي صنايع‌دستي ما را بچرخاند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن