امام خامنه ای
آخرین اخبار
کد مطلب: 166556
شناخت الگوهاي مسافرتي راهکار جذب گردشگران چيني
تاریخ انتشار : 1395/09/24 12:12:47
نمایش : 924
الگوهاي مسافرتي بخشهاي مختلف بازار #گردشگران چيني، فرصتها و موانع موجود، راهکاري جهت بهره مندي از اين فرصت براي #گردشگري ايران است.

به گزارش  بام ايران خبر به نقل از ميراث آريا، علي باقر نعمتي زرگران در کارگاه تخصصي معرفي ويژگي ها و فرصت هاي بازار گردشگري چين که صبح ديروز در محل سالن سبز سازمان توسعه و تجارت ايران برگزار شد؛ گفت: دستيابي به همفکري و تعامل دو بخش خصوصي و دولتي در راستاي شناخت الگوهاي مسافرتي، ابعاد فرهنگي، بومي، ويژگي ها و فرصت هاي موجود در بازار گردشگري چين و نيز برنامه ريزي دقيق و هدفمند به منظور بهره مندي از اين فرصت، از اصلي ترين راهکارهاي جذب گردشگران چيني به شمار مي آيد.

وي افزود: پيش بيني هاي سازمان جهاني جهانگردي حاکي از آن است که تعداد گردشگران بين المللي تا سال 2030 به 1.8 ميليارد نفر برسد. اين پيش بيني ها همچنين نشان مي دهند که 5 اقتصاد نوظهور بزرگ جهان شامل برزيل، روسيه، هند، چين و آفريقاي جنوبي کماکان در زمينه اعزام گردشگر به مقاصد مختلف دنيا به رشد خود ادامه مي دهند.

نعمتي خاطرنشان کرد: آمار و ارقام جهاني گردشگري نشان مي دهد که تعداد زيادي از مسافرت هاي بين المللي گردشگران چيني به صورت درون منطقه اي اتفاق مي افتد؛ با اين وجود در سال هاي اخير به واسطه رشد و رونق اقتصادي و به تبع آن افزايش سطح رفاه و توان مالي مردم چين، شاهد روند فزاينده سفر گردشگران اين کشور به ساير نقاط جهاني بوده ايم.

مديرکل بازاريابي و تبليغات گردشگري تصريح کرد: بر همين اساس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ضمن لحاظ کشور چين در زمره بازارهاي هدف اولويت دار گردشگري، برنامه ريزي دقيق و گسترده اي را جهت جذب سهم حداکثري از اين بازار رو به رشد در دستور کار خود قرار داده است.

وي ادامه داد: از اين رو به عنوان گام اول تلاش شده است تا با بررسي منابع آماري و تحليلي موجود در خصوص بازار گردشگري چين، شماي کلي از اين بازار در قالب کارگاه آموزشي با فعالين اين حوزه در ميان گذاشته شود.

همچنين در اين پنل تخصصي، محسن رنجبر مدير کل دفتر آموزش و مطالعات گردشگري نيز گفت: با توجه به اهميت و دارا بودن نگاه علمي و سيستماتيک صنعت گردشگري؛ مي توان با تکيه بر فعاليت هاي متوالي اين صنعت در بازاري هدفمند همانند چين حضوري فعال داشت و همچين قادر خواهيم بود با فعال کردن همه بخش هاي تشکيل دهنده، بيشترين بهره وري را به همراه داشته باشيم.

وي افزود: بر اين اساس با توجه به تمرکز بر بازار چين به عنوان فرصتي ويژه براي صنعت گردشگري کشور تا کنون اقداماتي به منظور شکوفا شدن بخش هاي تاثيرگذار اين حوزه همانند راهنمايان، غذاها و نيز شناخت فرهنگ وتمايلات گردشگران چيني صورت پذيرفته است.

رنجبر آموزش راهنمايان چيني زبان، فعال شدن رستوران هاي چيني با مواد اوليه از کشور چين و به طور کل پاسخ دهي مناسب به نياز اين نوع گردشگران را يکي از مهم ترين اقدامات صورت گرفته مطرح کرد.

همچنين سعيد بادامچي شبستري، رييس اداره دوم شرق آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه نيز به نکاتي از جمله مهم ترين راهکار جذب گردشگران چيني با فراهم آورن بستر مناسب براي معرفي ايران، اشاره کرد.

وي شناخت فرهنگ، تاريخ، طبيعت و به طور کل داشته هاي ايران را عامل مهم تمايل گردشگران چيني به سوي ايران معرفي کرد که نياز است اين اقدام همزمان با ابعاد مختلف آگاهي از بازار گردشگري اين کشور تحقق يابد.

در پايان اين نشست، آزاده باقري، کارشناس ارشد مطالعات تطبيقي ايران و چين نيز به تشريح عميق فرهنگ، تمايلات مذهبي، آداب و رسوم و نيز عادات روزمره مردم چين پرداخت و به طور کل شناخت هر يک از جزيئات مطرح شده و ارائه راهکار براي پاسخ دهي به آنها را براي موفقيت در جذب بازار گردشگري اين کشور الزامي دانست.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن