کانال تلگرامی ما
آخرین اخبار
کد مطلب: 166553
۸ غذايي که چربي شکم را آب مي‌کند
تاریخ انتشار : 1395/09/24 11:49:31
نمایش : 383
با چنين زندگي گيج‌کننده و پر مشغله اي که داريم، هر روز در آب و تابيم و هيچ گاه شانس اين را پيدا نمي‌کنيم که از خودمان مراقبت کنيم. نتيجه‌ي چنين زندگي‌اي افزايش روز افزون وزن و انباشت چربي شکممان است. آيا واقعاً در اين باره مي‌توانيم کاري کنيم؟ در اين نوشته غذاهايي را برايتان معرفي مي‌کنيم که مي‌توانند چربي شکم شما را بسوزانند، جايي که همه‌ي ما از حجيم شدن آن وحشت داريم.
به گزارش بام ايران خبر؛ با چنين زندگي گيج‌کننده و پر مشغله اي که داريم، هر روز در آب و تابيم و هيچ گاه شانس اين را پيدا نمي‌کنيم که از خودمان مراقبت کنيم. نتيجه‌ي چنين زندگي‌اي افزايش روز افزون وزن و انباشت چربي شکممان است. آيا واقعاً در اين باره مي‌توانيم کاري کنيم؟ در اين نوشته غذاهايي را برايتان معرفي مي‌کنيم که مي‌توانند چربي شکم شما را بسوزانند، جايي که همه‌ي ما از حجيم شدن آن وحشت داريم.

1- سيب

همه‌ي ما با شنيدن مدام اين جمله که «هر روز يک سيب بخور، و هيچ‌وقت دکتر نرو!» بزرگ شده‌ايم. سيب حاوي پکتين است که خطر ابتلا به سرطان روده را به حداقل مي‌رساند. سيب‌ها سرشار از مواد مغذي، ويتامين سي و بتا کاروتن هستند. همچنين آنتي اکسيداني عالي نيز هستند و با خوردن مداوم آن خواهيد يافت که پوستي صاف تر و بدون لک پيدا کرده‌ايد.
۲- هندوانه

جالب است که هندوانه به سوزاندن چربي شکم شما کمک مي‌کند! هندوانه در سطح بالاي کلسترول فعاليت مي‌کند و سوخت و ساز بدن را افزايش مي‌دهد. همچنين مي‌تواند سطح چربي خون شما را کاهش داده از تجمع چربي در ناحيه‌ي شکم شما جلوگيري کند.
۳- گوجه‌فرنگي

گوجه‌فرنگي حاوي اسيدي بنام ۹-oxo-octadecadienoic است که به کاهش سطح چربي خون شما کمک مي‌کند. همچنين از چاقي جلوگيري کرده و با ديس‌ليپيدمي – وضعيتي که چربي خون بسيار بالاست – بعلاوه‌ي ذخاير چربي اطراف شکم مبارزه مي‌کند. سعي کنيد هميشه گوجه‌فرنگي دم دستتان باشد و از آن استفاده کنيد، هر گوجه‌فرنگي تنها ۳۵ کالري دارد.
۴- موز

موزها سرشار از پتاسيوم هستند. همچنين غني از پکتين، ويتامين آ، ب۶، سي، اي و منيزيم است. هر موز در بيشترين حالت داراي ۱۲۰ کالري است. پس توصيه مي‌کنيم هر زماني که گرسنه شديد، به جاي کيک مافين يک موز بخوريد، تا از مصرف کالري بيش از حد نيز جلوگيري کنيد.
۵- غذاهاي دريايي

دخيل کردن غذاهاي دريايي در رژيم غذايي شما، مي‌تواند براي دور کمرتان معجزه کند! غذاهاي دريايي حاوي چربي‌هاي اشباع‌شده‌ي مونو که از نوع خوب چربي هستند مي‌باشد. اين چربي در بدن ذخيره نمي‌شود! ماهي منبع بسيار خوبي از پروتئين و همچنين سرشار از امگا۳ است که براي داشتن پوست و مويي درخشان عالي است.
۶- گوشت بره

گوشت بره سرشار از روي، پروتئين و ويتامين بي است. اين گوشت يکي از منابع بسيار خوب پروتئين به حساب مي‌آيد. اين گوشت اسيد لينولئيک ندارد. خوب است بدانيد که داشتن تنها مقدار کمي اسيد لينولئيک در بدن يکي از دلايل چاقي است، چرا که سلول‌هاي چربي نخواهند توانست به انرژي تبديل شوند.
۷- کرفس

کرفس يکي از سبزي هاييست که کمترين ميزان کالري را داراست، فقط ۸ کالري! همچنين سرشار از ويتامين سي و پر از کلسيم است. بهترين حالت مصرف آن بصورت خام است. شما مي‌توانيد روزي يک ليوان آب کرفس تازه بنوشيد تا وزنتان را به واسطه‌ي آن کاهش دهيد. کرفس حاوي Apigenin است که احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را نيز کاهش مي‌دهد. شما مي‌توانيد کرفس را در سالادهايتان استفاده کنيد و تنوعي به آن بدهيد.
۸- آواکادو

آواکادو ميوه اي با ويژگي‌هاي ضد باکتري و ضد قارچ است. آواکادو حاوي اسيدهاي آمينه و لسيتين است که به مبارزه با بيماري‌هاي کبد کمک مي‌کند. همچنين به شما کمک مي‌کند تا وزنتان را حفظ و حافظه‌تان را تقويت کنيد. آواکادو در برابر بيماري‌هاي قلبي از شما دفاع کرده و سطح بالاي کلسترول را مديريت مي‌کند.

منبع: مجله تناسب اندام
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن