کانال تلگرامی ما
آخرین اخبار
کد مطلب: 166542
کليد جادويي لاغري سريع و افزايش سوخت و ساز در بدنتان را بشناسيد
تاریخ انتشار : 1395/09/23 10:26:50
نمایش : 292
دوست داريد تا در بدن تان کليدي وجود داشته باشد که به محض فعال کردن آن چند کيلو وزن از دست دهيد و چربي هايتان بسوزد؟

به گزارش بام ايران خبر؛ دوست داريد تا در بدن تان کليدي وجود داشته باشد که به محض فعال کردن آن چند کيلو وزن از دست دهيد و چربي هايتان بسوزد؟

مطمئنا هر فردي که حتي يک بار مجبور به رژيم گرفتن شده باشد جوابش قطعا “بله” خواهد بود. اگر اين کليد جادويي تنظيم يکي از هورمون هاي بدن توسط افزايش توليد يک آنزيم کمتر شناخته شده که هم اکنون نيز در بدن شما توليد مي شود باشد چطور؟

ما اين کليد جادويي را به شما معرفي خواهيم کرد!

اين آنزيم طبيعي که hormone sensitive lipase (HSL) نام دارد مسئول تجزيه چربي هاي بدن هستند و سرعت سوختن چربي هاي بدن را تعيين مي کند. هدف ما اين است که توليد آنزيم HSL را در بالاترين سطح براي سوزاندن چربي ها و هورمون انسولين که مسئول ذخيره چربي است در سطح پايين قرار بگيرند. اگر ميزان اين هورمون و آنزيم در حالت بهينه نباشد قوي ترين رژيم ها و حتي مکمل هاي چربي سوزي نمي توانند کاري براي شما بکنند.

به عبارت ساده تر ما مي خواهيم کاري کنيم که بدن شما در هنگام تمرينات خاص و برنامه هاي غذايي برنامه ريزي شده بالاترين سطح HSL را توليد کند بدون اين که نياز به هيچ دارو يا مکملي داشته باشد.

چند ترفند را براي افزايش سوخت و ساز بدن و توليد آنزيم HSL

۱ – روزه گرفتن متناوب:

مانتراهاي محبوب “هرگز از غذا صرفنظر نکنيد” و “۶ وعده در روز غذا بخوريد” ديگر منسوخ شده اند و روزه داري مقطعي و دوره اي جاي خود را در ميان مردم باز کرده است.

روزه گرفتن باعث مي شود تا روند سوخت و ساز بدن تغيير کند و در همين زمان کليد جادويي HSL براي چربي سوزي شروع به کار کند.

گذشته از افزايش طول عمر و کاهش التهابات و عفونت هاي بدن، روزه داري موجب سوختن چربي ها بدون محدوديت کالري شماري مي شود.

در طي فاز روزه داري هورمون رشد (GH) افزايش مي يابد و در همين زمان هورمون انسولين کم مي شود (هورمون انسولين  مسئول ذخيره چربي هاي بدن در زماني است که ميزان آن ها بيشتر از ميزان سوختن آن هاست).

وقتي اين محيط فراهم مي شود HSL کار خود را شروع مي کند و به سلول هاي بدن اجازه مي دهد تا چربي هاي ذخيره را براي سوزاندن و توليد انرژي رها کنند و اين يعني افزايش سوخت و ساز بدن!

تحريک توليد HSL کليد جادويي لاغري است!

توجه داشته باشيد که متدهاي مختلفي براي  اين روش (روزه داري متناوب) وجود دارد و بايد با آزمون و خطا متد منايب براي بدن تان را پيدا کنيد.

متدهاي محبوب شامل اين موارد است:

حذف صبحانه: در اين روش شما وعده ي صبحانه را حذف مي کنيد و اولين وعده غذايي تان را به عنوان نهار در ساعت ۱۲ يا ۱ ظهر ميل مي کنيد.

سپس به حالت روزه باقي مانده و وعده بعدي غذايي را ساعت ۷ يا ۸ شب ميل کرده و تا نهار روزه بعد روزه مي مانيد.

روزه جايگزين: در اين روش يک روز کامل را روزه مي گيريد ولي فقط مي توانيد تا ۵۰۰ کالري غذا بخوريد. سپس روز بعد کاملا آزاديد و روز بعد را روزه مي گيريد. يعني يک روز در ميان!

توجه داشته باشيد که هر بدن داراي ساختار متفاوتي است و بايد روزه با توجه به نياز هاي بدن هر فرد برنامه ريزي شود.

تمرينات اينتروال

۲ – تمرينات اينتروال (HIIT)

با قاطعيت مي توان گفت که تمرينات اينتروال بهترين راه براي سوزاندن چربي ها در کمترين زمان ممکن است.

تمرينات اينتروال، تمريناتي با شدت بالا (مثلا دو سرعت) همراه با دوره هاي استراحت کوتاه و از همه مهم تر ۱۵ الي ۳۰ دقيقه ورزش کردن است. يعني شما با روزي ۱۵ الي ۳۰ دقيقه تمرين اينتروال مي توانيد حداکثر چربي سوزي را داشته باشيد.

علاوه بر اينکه زمان کمتري را در باشگاه مي گذرانيد با اين تمرينات بيشتر از هر روش ديگري لاغر خواهيد شد. تمرينات اينتروال مي تواند دويدن، دوچرخه سواري، شنا و … باشد.

فقط نکته مهم در اين تمرينات اين است که در مرحله تمرين با حداکثر شدت بايد تمام تلاش خود را بکنيد.

گرم کردن و سرد کردن بدن در ابتدا و انتهاي تمرينات، تغذيه صحيح و … را فراموش نکنيد.

اينجا مي توانيد نحوه انجام تمرينات و اطلاعات تکميل تر را بخوانيد.

۳ – ايستادن

شايد تعجب کنيد اما ايستادن در بيشتر ساعات روز به جاي نشستن و بي تحريکي باعث تحريک HSL همان کليد جادويي لاغري در بدن مي شود.

ععلت اين امر اين است که در حالت بي تحرکي توليد HSL به کمترين ميزان ممکن مي رسد در حالي که زماني که عضلات بدن منقبض مي شوند حتي اگر اين انقباض اعمال ساده و روزمره اي مانند ايستادن و راه رفتن باشد ميزان HSL افزايش مي يابد. به همين سادگي!

 

فراموش نکنيد که قبل از انجام اين تکنيک ها براي لاغري حتما با پزشک خود مشورت کنيد. به عنوان مثال اگر دچار بيماري قلبي هستيد تمرينات اينتروال ممکن است براي شما مضر باشد.

همچنين رژيم هاي روزه داري ممکن است براي همه مناسب نباشد. اما در صورت اطمينان از سلامتي بدن مي توانيد حتي اگر مبتدي هستيد اين تکنيک ها را اجرا کنيد و به نتيجه دلخواه برسيد.

فراموش نکنيد که تغذيه صحيح و مناسب (نه پرخوري و نه کم خوري) اولين گام براي رسيدن به اندام ايده آل است.

تمرينات پيلاتس براي چربي سوزي و رسيدن به اندام ايده آل

اگر از اين تکنيک ها قبلا استفاده کرده ايد تجربياتتان را با ما در ميان بگذاريد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن